מחקרים מראים כי לבילוי בטבע יש השפעה חיובית על טווח הקשב והכיף.

חברות המנצלות את כוח האנוש או הצוות יכולות ליצור כוח עבודה גמיש ופרודוקטיבי לטווח הארוך.

בני אדם הבינו זה מכבר שהטבע מחזיק בכוחות שיקום בסיסיים לרווחת העובדים. הניתוק הזה גובה את שלו במקום העבודה: עובדים אמרו לארגונים שלהם שהם נואשים להתרחק ממחויבויות עבודה אינסופיות, במיוחד מאז שהגבולות בין העבודה לבית היטשטשו.

יחד עם זאת, אנשים מצאו שמחה בלהיות בחוץ בטבע, במיוחד בזמן סגרים עקב הקורונה. רבים הבינו שהטבע הוא משהו שהם נמשכים אליו כשהם מרגישים מצוקה או דכדוך פנימי.

יצירת הזדמנויות ליחידים ולצוותים להתחבר בטבע יכולה להיות תרופת נגד, רבת עוצמה לסוג הלחץ הממושך שעולה במקום העבודה.

אנחנו בצל הדרך מציעים. בשונה מחופשת עסק טיפוסית בסוף השבוע או אירוע במסעדה מחוץ למקום העבודה.

תוכנית מעט שונה, מודרכת בעזרת אנשי מקצוע, עם גישה לחיבור בין המשתתפים לחיזוק הקבוצה או הצוות.

לנו יש ניסיון של הרבה קבוצות, ולאורך עשרות שבילים שנאספו בארצנו הקטנה גדולה ואהובה. התוכניות או המסלולים שאנחנו מציעים מתחילים במחצית יום עד שלושה ימים בסביבה מרוחקת ממקום המוצא.

רצוי להיפרד מהנייד, ללא גישה לטכנולוגיה, יחד עם אימון עמיתים במהלך הסדנה או הטיולים ופעילויות חוצות. צוותים מתנתקים באופן מילולי ומטאפורי מסוגים של שגרות יומיומיות שיכולות להפחית את התפוקה או לעודד התנהגויות לא בנות קיימא.

המשתתפים חוזרים לעולם הפנימי, בתחושה של התחדשות, הן בהתאמה אישית והן בקבוצה, ומדווחים כי תחושת החיבור, הלכידות והביצועים שלהם נמשכה כשחזרו למקום העבודה. בנוסף הם גם מוסרים שהם מרגישים תחושה גדולה יותר של בהירות ופרספקטיבה מורחבת - חשובים לאין ערוך בזמנים מורכבים וחסרי ודאות אלה.

כפי שאמר לנו המנכ"ל של חברה גדולה, לאחר ארוחת ערב של צוות סביב המדורה בערבה הדרומית: "השיחות שהתקיימו זה עתה בתחום של רעשים בצוות נמשכו סביב המדורה כ-45 דקות, במידה וזה היה נפתח במשרד הן היו לוקחות יותר מ-30 שעות של פגישות, ופחות הפנמה".

המנכ"ל מוסיף ואמר "לא היה לי מושג שהצוות לא מיושר בכל כך הרבה דברים". זה היה סופר חזק.

מחקרים מראים כי בילוי בטבע יכול לשפר את התפקוד הקוגניטיבי, להגביר את הקשרים ולהוות זרז לצמיחה אישית וצוותית.

במאמר זה, אנו מנסים לתת לכם ממחקרים המדעים העומדים בבסיס ההשפעות הללו ומציעים פעולות שחברות או ארגונים, יכולות לנקוט כדי לאפשר לעובדים ולמשתתפים, להגביר את הביצועים, כושר ההסתגלות והרווחה של הצוותים באמצעות גישה לטבע - ולהבטיח שהיתרונות הללו ימשיכו לזרום הרבה לאחר עזיבת, מדורה השבט.

על שביל העולה להר, במדבר יהודה, מנהיג דומיננטי של חברת סטארט-אפ ישראלית מסר בקול גדול לחברים שהתקשרות בטבע עשויה להיות בזבוז זמן, בכל הרגעים בהפסקות המשכנו לדבר בענייני העבודה "היינו עסוקים להפליא בעבודה".

כעבור מחצית היום , אמר המנהיג הבכיר אני מרגיש שונה והוסיף,

"אבל תוך זמן קצר הבנתי שהשומרים שלנו ( הקול הפנימי ) מושבתים והצלחנו להיות אותנטיים ופתוחים - ולעבור ממצב של הגנה למצב של למידה". אני כמנחה נדהמתי והתמוגגתי.

    0